
Nytt varumärke
Affärsresebyrå satsar på hållbarhet med nytt namn
Nu lanserar VIA Travel Norrland AB och VIA Travel Nordväst AB det gemensamma varumärket XLNT Travel. Namnbytet är startskottet för en unik satsning på hållbarhet och digital service.
— Vi gör den här förändringen för att markera en milstolpe i vårt företags utveckling men också hela affärsresebranschen i Sverige. Vi har bestämt oss och kommer att gå vår egen
väg för en hållbar framtid. Vi vet att resor och möten lämnar ett avtryck på vår planet och
det är hög tid att vi tar vårt ansvar för att utveckla affärsresandet. Resandet ger fantastiska möjligheter för nya möten och affärer och det är vår plikt att ta ansvar, berättar Edward Lantz, huvudägare.
Med hållbarhet i sikte
Företagen har som mål att utveckla sina produkter och tjänster till en helt hållbar verksamhet, och för att lyckas behöver alla hjälpas åt.
— Det stämmer. Vi har idag 24 skickliga konsulter med en samlad branscherfarenhet på över 400 år. Det är vi stolta över och jag är helt säker på att vi tillsammans med våra kunder och andra i branschen lyckas skapa något väldigt bra för vår framtid, fortsätter Edward. XLNT skapar möjligheter att resa och mötas med kvalitet. Nu och i framtiden.
Excellent service på nätet
Med dagens teknik då mer och mer kommunikation flyttas till digitala plattformar finns nya möjligheter att sprida information och ta kontakt med människor över hela världen.
— Vi lägger ribban högt när det gäller personlig service, och det ska vi ta med oss till webben och sociala medier också. Med de digitala verktygen kan vi vara ännu närmare våra kunder, oavsett var dom befinner sig och dessutom är kommunikationen väldigt effektiv ur miljösynpunkt, avslutar Edward Lantz.
Med hållbarhet i sikte
Företagen har som mål att utveckla sina produkter och tjänster till en helt hållbar verksamhet, och för att lyckas behöver alla hjälpas åt.
— Det stämmer. Vi har idag 24 skickliga konsulter med en samlad branscherfarenhet på över 400 år. Det är vi stolta över och jag är helt säker på att vi tillsammans med våra kunder och andra i branschen lyckas skapa något väldigt bra för vår framtid, fortsätter Edward. XLNT skapar möjligheter att resa och mötas med kvalitet. Nu och i framtiden.
Excellent service på nätet
Med dagens teknik då mer och mer kommunikation flyttas till digitala plattformar finns nya möjligheter att sprida information och ta kontakt med människor över hela världen.
— Vi lägger ribban högt när det gäller personlig service, och det ska vi ta med oss till webben och sociala medier också. Med de digitala verktygen kan vi vara ännu närmare våra kunder, oavsett var dom befinner sig och dessutom är kommunikationen väldigt effektiv ur miljösynpunkt, avslutar Edward Lantz.